Μία από τις κυριότερες αγωνίες των ιδιοκτητών καταλυμάτων Airbnb είναι οι πιθανές ζημιές που μπορεί να προκληθούν στο κατάλυμά τους από τους επισκέπτες. Έχοντας επενδύσει ένα σημαντικό ποσό χρημάτων για τη δημιουργία ενός φιλόξενου και λειτουργικού χώρου, είναι λογικό να ανησυχούν τόσο για το κόστος της αποκατάστασης των ζημιών, όσο και για τις κρατήσεις που ενδέχεται να χάσουν κατά την περίοδο των επισκευών. Για να τους προστατεύσει, η Airbnb προβλέπει την αποζημίωση οικοδεσπότη για ζημιές στο Airbnb. Σε ποιες περιπτώσεις ισχύει η αποζημίωση, όμως, και ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται;
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε:
ToggleΣε ποιες περιπτώσεις δίνεται αποζημίωση για ζημιές Airbnb
Η διαπίστωση ότι το κατάλυμά σας έχει υποστεί ζημιές είναι πάντα δυσάρεστη. Ευτυχώς, όμως, η πλατφόρμα της Airbnb σάς επιτρέπει να ζητήσετε αποζημίωση από τον επισκέπτη που τις προκάλεσε. Σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, μάλιστα, η πλατφόρμα προσφέρεται να σας αποζημιώσει η ίδια μέσω του προγράμματος ασφαλιστικής κάλυψης AirCover για οικοδεσπότες, εάν αρνηθεί να το κάνει ο επισκέπτης.
Η Προστασία από ζημιές για οικοδεσπότες του προγράμματος AirCover προβλέπει την αποζημίωση του οικοδεσπότη στις εξής περιπτώσεις:
- Εάν οι επισκέπτες ή οι καλεσμένοι τους προκάλεσαν ζημιές στο Airbnb, στα έπιπλα, στα τιμαλφή (πολύτιμα αντικείμενα) ή σε άλλα προσωπικά του είδη.
- Εάν οι επισκέπτες ή οι καλεσμένοι τους προκάλεσαν ζημιές σε σταθμευμένα οχήματα.
- Εάν οι επισκέπτες ή οι καλεσμένοι τους δημιούργησαν έντονους λεκέδες που αυξάνουν το κόστος καθαρισμού (π.χ. λεκέδες από κατοικίδια)
- Εάν οι επισκέπτες ή οι καλεσμένοι τους προκάλεσαν ζημιές που κατέστησαν το κατάλυμα ακατάλληλο για χρήση από τον επόμενο επισκέπτη, με αποτέλεσμα να προβεί ο οικοδεσπότης σε ακύρωση επιβεβαιωμένης κράτησης Airbnb.
Συνοπτικά, ένας οικοδεσπότης μπορεί να κάνει αίτηση για αποζημίωση για ζημιές Airbnb, όταν οι ζημιές προκλήθηκαν από τους επισκέπτες και οφείλονται σε μη καλή χρήση του καταλύματος.
Πότε δεν δικαιούστε αποζημίωση για ζημιές Airbnb
Αντίστοιχα, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες δεν αναγνωρίζεται η ευθύνη του επισκέπτη από την πλατφόρμα και κατά συνέπεια δεν καλύπτονται από το πρόγραμμα AirCover. Τέτοιες περιπτώσεις είναι οι εξής:
- Εάν οι ζημιές είναι αποτέλεσμα φυσιολογικής φθοράς
- Εάν έχουν χαθεί χρήματα (λόγω της δυσκολίας να αποδειχθεί η ευθύνη του επισκέπτη)
- Εάν προκλήθηκαν ζημιές από φυσικά φαινόμενα (π.χ. πλημμύρα λόγω καταιγίδας)
- Εάν οι ζημιές προκλήθηκαν στην ιδιοκτησία των επισκεπτών ή άλλων
- Εάν απαιτείται καθαρισμός σε φυσιολογικά πλαίσια λόγω της αναχώρησης των επισκεπτών (π.χ. πλύσιμο πιάτων)
Στις παραπάνω περιπτώσεις ο οικοδεσπότης επιβαρύνεται ο ίδιος με το απαιτούμενο κόστος για την αποκατάσταση των ζημιών.
Διαδικασία για αίτηση αποζημίωσης οικοδεσπότη
Εάν βρεθήκατε στη δυσάρεστη θέση να χρειάζεται να αποκαταστήσετε ζημιές σε Airbnb που προκλήθηκαν από τους επισκέπτες σας, υπάρχουν κάποια βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να αποζημιωθείτε.
Βήμα 1ο: Καταγράψτε τις ζημιές
Πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε ενέργεια αποκατάστασης του καταλύματος, καταγράψτε τις ζημιές. Φωτογραφίστε τον χώρο ή τραβήξτε βίντεο, ώστε να έχετε αποδεικτικά στοιχεία για την κατάσταση στην οποία παραλάβατε το ακίνητο.
Βήμα 2ο: Κάντε μια εκτίμηση για το κόστος αποκατάστασης
Ζητήστε από κάποιον τεχνικό να κάνει μια εκτίμηση του κόστους αποκατάστασης. Αν πρέπει να προβείτε άμεσα στην αποκατάσταση της ζημιάς, κρατήστε την απόδειξη, ώστε να έχετε αποδεικτικά στοιχεία του κόστους.
Βήμα 3ο: Υποβάλετε αίτημα αποζημίωσης από τον επισκέπτη
Πολλοί επισκέπτες αναλαμβάνουν την ευθύνη να αποζημιώσουν τον οικοδεσπότη για τις ζημιές που έχουν προκαλέσει στο κατάλυμα, είτε παρέχοντας ολόκληρο το ποσό, είτε ένα μέρος αυτού. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υποβάλετε ένα αίτημα αποζημίωσης εντός 14 ημερών από την ημερομηνία αναχώρησής του από το κατάλυμα, αναφέροντας τον λόγο για τον οποίο αιτείστε αποζημίωσης και το ποσό που θα χρειαστεί για την αποκατάσταση της ζημιάς.
Ο επισκέπτης έχει ένα περιθώριο 24 ωρών για να ανταποκριθεί στο αίτημά σας. Εάν δεχθεί να αναλάβει το κόστος αποκατάστασης, μπορεί να κάνει την πληρωμή απευθείας μέσω του Κέντρου Επίλυσης Προβλημάτων της πλατφόρμας. Διαφορετικά, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην ίδια την Airbnb, όπως περιγράφεται στο βήμα 4.
Βήμα 4ο: Υποβάλετε αίτημα αποζημίωσης στην Airbnb
Εάν ο επισκέπτης αρνηθεί να σας αποζημιώσει, αν δεχθεί να καταβάλλει μόνο ένα μέρος του ποσού ή αν δεν απαντήσει καν στο αίτημά σας, μπορείτε να υποβάλετε αίτημα αποζημίωσης στην Airbnb.
Σε αυτή την περίπτωση, η Υποστήριξη της Airbnb θα εξετάσει το αίτημά σας και θα αποφασίσει αν ο επισκέπτης είναι πράγματι υπεύθυνος για τις ζημιές Airbnb και αν το ποσό αποζημίωσης που ζητάτε είναι αντίστοιχο της ζημιάς που έχει γίνει. Για την αξιολόγηση της υπόθεσής σας, η Airbnb θα σας ζητήσει τα αποδεικτικά στοιχεία που έχετε συγκεντρώσει στα βήματα 1 και 2 (φωτογραφίες ή βίντεο από τις ζημιές και αποδείξεις του πραγματικού κόστους αποκατάστασης). Θα ελέγξει, επίσης, τη συνομιλία σας με τον επισκέπτη και την απάντησή του στο αίτημά σας.
Αν διαπιστωθεί ότι η ευθύνη βαραίνει πράγματι τον επισκέπτη και ότι το ποσό που ζητάτε είναι λογικό, η Airbnb θα ενημερώσει τον επισκέπτη και θα του δώσει την ευκαιρία να προχωρήσει οικειοθελώς στην πληρωμή ή να κάνει ένσταση.
Εάν δεν κάνει τίποτα από τα δύο, ή αν η ένστασή του απορριφθεί, η Airbnb θα χρεώσει τον λογαριασμό του με το αντίστοιχο ποσό προκειμένου να σας καταβάλει την αποζημίωση που δικαιούστε.
Άμεση αποκατάσταση ζημιών σε κατάλυμα Airbnb
Εκτός από το κόστος αποκατάστασης των ζημιών σε κατάλυμα Airbnb, ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικοδεσπότες είναι η άμεση εύρεση τεχνικών για την έγκαιρη αποκατάσταση της ζημιάς. Η ταχεία αντιμετώπιση τεχνικών και άλλων προβλημάτων είναι υψίστης σημασίας για την επιτυχία ενός καταλύματος και την ικανοποίηση των επόμενων επισκεπτών.
Με την Delta Key, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τέτοια προβλήματα. Η ολοκληρωμένη ομάδα μας διαθέτει ένα πλήρες επιτελείο τεχνικών που βρίσκονται στη διάθεσή σας ανά πάσα στιγμή για να εξασφαλίσουν ότι κάθε ζημιά και βλάβη αποκαθίσταται αμέσως. Επιπλέον, αναλαμβάνει τον έλεγχο του καταλύματος πριν από την άφιξη των επισκεπτών σας ώστε να προλάβει τυχόν ζημιές Airbnb που οφείλονται σε φυσιολογική φθορά.
Εμπιστευτείτε τη διαχείριση του καταλύματός σας στη Delta Key και ξεγνοιάστε!