Κάθε οικοδεσπότης Airbnb στοχεύει στην αύξηση των φιλοξενούμενών του και στην εξασφάλιση όσο περισσότερων κρατήσεων είναι δυνατόν. Υπάρχουν όμως και εκείνες οι φορές που ένας οικοδεσπότης βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να χρειάζεται να ακυρώσει μια κράτηση για απροσδόκητους λόγους. Τι ισχύει λοιπόν στις περιπτώσεις ακύρωσης κράτησης Airbnb από οικοδεσπότη; Ποια είναι η διαδικασία και πότε μπορεί να επιβληθεί ποινή στον οικοδεσπότη για την ακύρωση της κράτησής του;
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε:
ToggleΠώς γίνεται η ακύρωση κράτησης Airbnb από οικοδεσπότη
Αν υπάρχει σοβαρός λόγος που σας αναγκάζει να ακυρώσετε μια κράτηση, η πλατφόρμα σάς δίνει τη δυνατότητα να το κάνετε ηλεκτρονικά, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
Αν συνδέεστε από υπολογιστή ή πρόγραμμα περιήγησης σε κινητή συσκευή:
- Κάντε κλικ στο μενού «Σήμερα» και, στη συνέχεια, επιλέξτε «Κρατήσεις».
- Βρείτε την κράτηση που επιθυμείτε να ακυρώσετε και κάντε κλικ στο μενού «Λεπτομέρειες».
- Επιλέξτε «Ακύρωση κράτησης».
- Εμφανίζεται ένα μενού ερωτήσεων. Επιλέξτε την κατάλληλη απάντηση σε κάθε ερώτηση και κάντε κλικ στο κουμπί «Επόμενο».
- Βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται είναι σωστά και επιβεβαιώστε την ακύρωση κάνοντας κλικ στην επιλογή «Ακύρωση κράτησης».
Αν συνδέεστε μέσω εφαρμογής Android ή iOS:
- Μεταβείτε στο Προφίλ και επιλέξτε «Λειτουργία Φιλοξενίας».
- Από το μενού «Όλες οι κρατήσεις» επιλέξτε εκείνη που θέλετε να ακυρώσετε.
- Πατήστε «Ακύρωση κράτησης».
- Επιλέξτε την κατάλληλη απάντηση στο μενού ερωτήσεων που εμφανίζεται και πατήστε «Επόμενο».
- Βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία που εμφανίζονται είναι σωστά και επιβεβαιώστε την ακύρωση κάνοντας κλικ στην επιλογή «Ακύρωση κράτησης».
Προσοχή όμως! Η παραπάνω διαδικασία δεν ισχύει για κρατήσεις που έχουν ήδη ενεργοποιηθεί. Τι σημαίνει αυτό; Όταν η άφιξη του φιλοξενούμενου στο κατάλυμα αναμένεται μέσα στις επόμενες 24 ώρες, η κράτηση θεωρείται Ενεργή.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο οικοδεσπότης δεν έχει τη δυνατότητα να ακυρώσει την κράτηση αυτόματα, καθώς το περιθώριο που δίνεται στον πελάτη για την ανεύρεση νέου καταλύματος είναι πολύ περιορισμένο (λιγότερο από μία μέρα).
Εάν είναι απολύτως απαραίτητο να ακυρώσετε την κράτηση, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την υποστήριξη της Airbnb, ώστε να βρεθεί η ιδανική λύση για την καλύτερη εξυπηρέτηση του φιλοξενούμενου.
Σε κάθε περίπτωση, πριν την ακύρωση μιας κράτησης, φροντίστε να ενημερώσετε τους επισκέπτες σας όσο πιο γρήγορα γίνεται. Εξηγήστε τους λόγους ακύρωσης και εκφράστε τη λύπη σας για αυτή την ανατροπή, ώστε να γνωρίζουν ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για την εμπειρία τους. Έτσι, θα μετριάσετε τον αρνητικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει για τη φήμη σας αυτό το γεγονός, ενώ παράλληλα θα τους βοηθήσετε να αναζητήσουν άμεσα μια εναλλακτική.
Ποινές για ακύρωση κράτησης Airbnb από οικοδεσπότη
Βασικό μέλημα της Airbnb είναι να προσφέρει στους επισκέπτες μια εξαιρετική προσωποποιημένη εμπειρία. Μια ακύρωση κράτησης από οικοδεσπότη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία του ταξιδιώτη. Όταν μάλιστα αυτή γίνεται λίγες ώρες πριν την άφιξή του στο κατάλυμα, μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στο ταξίδι του, μειώνοντας την αξιοπιστία της πλατφόρμας.
Για να αποτρέψει τους οικοδεσπότες από το να ακυρώνουν κρατήσεις αν δεν συντρέχουν σημαντικοί λόγοι, η Airbnb επιβάλλει ποινές αν ο οικοδεσπότης ακυρώσει μια κράτηση για λόγους που δεν θεωρούνται έγκυροι.
Το ύψος μιας τέτοιας ποινής κυμαίνεται από 50 έως και 1000 δολάρια ΗΠΑ και εξαρτάται τόσο από το πόσο έγκαιρα γίνεται η ακύρωση όσο και από το χρονικό διάστημα που θα διαρκούσε η διαμονή στο κατάλυμα και την αντίστοιχη χρέωση. Πιο συγκεκριμένα:
- Για κρατήσεις που ακυρώνονται 30 ή και περισσότερες μέρες πριν από την άφιξη του επισκέπτη, το ύψος της ποινής ανέρχεται στο 10% του ποσού κράτησης.
- Για κρατήσεις που ακυρώνονται από 2 έως και 30 μέρες πριν από την άφιξη του επισκέπτη, το ύψος της ποινής ανέρχεται στο 25% του ποσού κράτησης.
- Για κρατήσεις που ακυρώνονται έως και 48 ώρες πριν από την άφιξη του επισκέπτη, το ύψος της ποινής ανέρχεται στο 50% του ποσού κράτησης.
Στο ποσό της κράτησης υπολογίζονται όλες οι συμπεριλαμβανόμενες χρεώσεις (βασική χρέωση, κόστος καθαρισμού και χρεώσεις για κατοικίδια κατά περίπτωση) εκτός από τους αντίστοιχους φόρους και την προμήθεια του επισκέπτη. Το τελικό ποσό που θα οριστεί ως ποινή για την ακύρωση κράτησης από οικοδεσπότη, θα παρακρατηθεί από τις μελλοντικές πληρωμές του για άλλες κρατήσεις.
Σε περίπτωση που ο οικοδεσπότης έχει ήδη λάβει πληρωμή για τη συγκεκριμένη κράτηση, η Airbnb θα παρακρατήσει το αντίστοιχο ποσό από τις επόμενες πληρωμές του οικοδεσπότη.
Εκτός από τις χρηματικές ποινές, ο οικοδεσπότης μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος και με άλλες συνέπειες για την ακύρωση κράτησης Airbnb, όπως για παράδειγμα:
- Να αποκλειστούν οι συγκεκριμένες ημερομηνίες από το ημερολόγιο καταχώρησης, ώστε να μην μπορεί να γίνει άλλη κράτηση για το ίδιο χρονικό διάστημα.
- Να τεθεί ο λογαριασμός τους σε αναστολή.
- Να τους αφαιρεθεί ο χαρακτηρισμός «Superhost»
Πότε δεν εφαρμόζεται ποινή για μια ακύρωση κράτησης από οικοδεσπότη
Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις που ένας οικοδεσπότης αναγκάζεται από τις συνθήκες να προβεί σε ακύρωση κράτησης Airbnb. Γι’ αυτόν τον λόγο, η πλατφόρμα έχει εγκρίνει κάποιους λόγους ακύρωσης κράτησης, για τους οποίους δεν επιβάλλει ποινή στον οικοδεσπότη, καθώς αναγνωρίζει ότι δεν πρόκειται για δική του ευθύνη. Τέτοιοι λόγοι είναι:
- Κήρυξη έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία (π.χ. επιδημίες)
- Κρατικοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί
- Στρατιωτικές ενέργειες, εχθροπραξίες, βομβιστικές επιθέσεις κ.λπ.
- Μη παροχή βασικών υπηρεσιών κοινής ωφελείας (π.χ. ηλεκτροδότηση, θέρμανση κ.λπ.) στην ευρύτερη περιοχή
- Σοβαρά καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές
- Σοβαρή ασθένεια του οικοδεσπότη
- Σημαντική ζημιά στο κατάλυμα που εμποδίζει τη φιλοξενία ατόμων
- Πιθανότητα παραβίασης των όρων του καταλύματος (π.χ. διοργάνωση πάρτι) ή της πλατφόρμας από τον επισκέπτη
Αν ο οικοδεσπότης επικαλεστεί έναν από τους παραπάνω λόγους ακύρωσης, η πλατφόρμα ενδέχεται να του ζητήσει αποδεικτικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα βεβαίωση γιατρού για την ασθένεια του οικοδεσπότη ή στιγμιότυπα οθόνης που επιβεβαιώνουν ότι ο επισκέπτης ανέφερε ότι πρόκειται να κάνει μη επιτρεπόμενη χρήση του καταλύματος.
Πώς να αποφύγετε την ανάγκη για ακύρωση κράτησης Airbnb ως οικοδεσπότης
Ένας συχνός λόγος που αναγκάζονται οι οικοδεσπότες να προβούν σε ακύρωση κράτησης είναι οι διπλές κρατήσεις για την ίδια ημερομηνία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα από τη μία να επιβαρύνονται με την ποινή που επιβάλλει η πλατφόρμα και από την άλλη να δυσαρεστούν έναν επισκέπτη που τους έχει επιλέξει, μειώνοντας τις πιθανότητες να ξανακάνει κράτηση στο κατάλυμά τους.
Για να αποφύγετε την ανάγκη για μη εγκεκριμένη ακύρωση κράτησης Airbnb από τον οικοδεσπότη, αναθέστε τη διαχείριση των κρατήσεών σας στην έμπειρη ομάδα διαχείρισης Airbnb της Delta Key. Με ένα πλήρες σύστημα οργάνωσης, θα εξασφαλίσουμε ότι όλα θα κυλούν ομαλά προς το μέγιστο συμφέρον σας. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα και δείτε τους επισκέπτες σας να μένουν ενθουσιασμένοι από τη διαμονή τους στο κατάλυμά σας!